
Eno leto moje resne igre
Mineva eno leto od začetka mojega projekta Resna igra, eno leto od zasnove in izvedbe prve delavnice z LEGO® SERIOUS PLAY® metodologijo. V enem letu se je veliko zgodilo, velikopremaknilo. Ko povzamem vse skupaj, je bilo zelo intenzivno, polno novih izzivov, učenja, na drugi strani pa me navdihujejo dobre zgodbe, pozitivni odzivi naročnikov in vedno boljši rezultati delavnic. Prvo leto življenja resne igre v številkah izgleda takole:
- 3 države
- 21 delavnic
- 302 udeleženca
- 1000+ zgrajenih LEGO modelov in deljenih zgodb
3 države – Slovenija, Srbija, Bosna in Hercegovina
Večino delavnic resne igre sem organiziral in izvedel v Sloveniji, konec 2017 pa sem se partnersko povezal s svetovalnim in tržno raziskovalnim podjetjem Valicon, ki ima pisarne tudi v državah naše nekdanje države. V regiji se je v preteklih letih za več kot 100 blagovnih znamk uporabljal njihov proces “brandinga”, ki je zelo učinkovit, a smo ga skupaj še nadgradili. V eno izmed ključnih faz procesa smo vključili LEGO® SERIOUS PLAY® metodo, tako smo povečali produktivnost in kreativnost udeležencev, ki pa so postali tudi boljši pripovedovalci zgodb, kar je pri blagovnih znamkah zelo pomembno. Takoj se je pokazal interes pri lokalnih ekipah in naročnikih, kar je pomenilo prve delavnice v Srbiji in Bosni in Hercegovini.
21 delavnic
Delavnice, ki sem jih organiziral so bile zelo različne. Dolžina delavnic se je gibala med 2 uri in 8 ur, kar 3 delavnice so potekale cel dan, večina delavnic pa je trajala okoli 5 ur. Tudi cilj delavnic je bil vedno drugačen. V grobem, bi jih lahko razdelil glede na izziv in sicer v 4 kategorije izzivov :
- strateški izzivi (identiteta, vizija)
- procesni izzivi
- projektni izzivi
- razvojni izzivi
302 udeleženca
Tudi številčno so bile delavnice zelo različne. V začetku so bili naročniki očitno malo bolj sramežljivi in na prvih delavnicah je bilo 4 oz. 6 udeležencev. Zatem pa so se apetiti povečali in decembra sem skupaj s kolegom izvedel celodnevno delavnico, kjer je bilo 43 udeležencev (film spodaj). Po dosedanjih izkušnjah lahko rečem, da so bila najboljše skupine okoli 7-8 udeležencev. S tako skupino, lahko naredimo več in delamo bolj poglobljeno.
Case Study: Change Management from Resna igra on Vimeo.
1000+ zgrajenih LEGO modelov
Še vedno sem vsakič navdušen, kakšne modele zgradijo udeleženci delavnic resne igre. Opazil sem, da ni važno, koliko izkušenj ima sestavljalec s kockami, vedno bo sestavil dober in pomenjljiv model. Zanimivo je tudi to, da nikoli ne moreš vedeti, kakšna je zgodba modela, dokler je ne slišiš in potem model postane logičen in jasen. Zgodbe, ki jih slišiš v kombinaciji z LEGO modelom, se ti res močno vtisnejo v spomin in veliko zgodb bi se spomnil še danes, če bi videl modele. Udeleženci so po delavnicah sicer utrujeni, ampak vedno ponosni na svoje delo.
Zaključki delavnic živijo naprej
Za konec bi rad izpostavil še nekaj, za kar se še dodatno trudim. Po koncu delavnic si normalno vzamem kar nekaj časa, da naredim video posnetke predstavitve modelov in da dobro poslikam modele, saj iz njih potem pripravim filme in tiskane materiale, ki na zaključke delavnice udeležence spominjajo v njihovih pisarnah, tako se razmišljanja in dogovori prenesejo v delovni vsakdan, kar vodi v spremembe na bolje. To je tudi glavni cilj resne igre, da skupaj z udeleženci s kockami pridemo do čim boljših in konkretnih rešitev, ki pripomorejo k boljšemu delovanju ekip, organizacij, oddelkov in celih podjetij.
Priporočam 😉